سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آشپزی حرفه ای

طرز تهیه موس کیک شکلاتی

طرز تهیه موس کیک شکلاتی

مواد لازم:

تخم مرغ: 6 عدد

زرده تخم مرغ:4 عدد

شکر: 400 گرم

شیر: 1/2 پیمانه

روغن:پیمانه 3/4

پودر کاکائوک:7 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر:1 قاشف  غذا خوری

وانیل:مفدار کافی

آرد:200 گرم

نسکافه:1 قاشق غذاخوری

کره:20 گرم

اب:1/2 پیمانه

خامه فرم گرفته:1 پیمانه

پودر ژلاتین:

1/5 قاشق غذاخوری

سفیده تخم مرغ: 2 عدد

**>

طرز تهیه و دستور پخت:

بدون شک همه انسانها و یا اکثریت آنها عاشق مزه شیرین هستند . پس کیک و شیرینی و دسرها در بین اکثریت ما بخاطر طعم و مزه شیرین انها محبوبیت بالایی دارد.

کیک را به شکل روتین و همیشگی هم ما به راحتی می توانیم درست کینم اما با ترکیب کردن کیک و برخی دسر ها ( ترکیب کیکو دسر ) می توان همان کیک های ساده را به شکلی جدید و با طعم و مزه ای لذیذ تر تهیه کرد و نوش جان کرد.

یکی از این دسرهای ترکیبی موس کیک شکلاتی است که ترکیب موس و کیک شکلاتی است و طرز تهیه تقریبا راحتی دارد و گزینه مناسبی برای عصرانه و همچنین در مهمانی ها ئ مجالس می باشد و بدون شک عاشق مزه این دسر کیک می شوید.

مرحله اول :

ابتدا و برای شروع سراغ تهیه کیک می رویم ، برای این منظور 6 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و سپس به انها 250 گرم شکر و کمی وانیل اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا شکر در تخم مرغ کاملا حل شود و مواد ما کرمی رنگ و حبابدار شود.

 موس کیک شکلاتی

مرحله دوم :

سپس در ادامه در این مرحله ،3/4 پیمانه روغن مایع و 1/2 پیمانه شیر را به مواد مرحله قبل یعنی شکر و تخم مرغ همزده و وانیل اضافه می کنیم و ان را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله سوم :

سپس در ادامه در این مرحله ، 200 گرم آرد و 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر و 5 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را داخل یک ظرف می ریزیم و انها را مخلوط کرده و سپس دو بار الک می کنیم.سپس مواد خشک الک شده را کم کم به مایه کیک در مرحله قبل اضافه می کنیم و ان را با بقیه مواد مخلوط می کنیم تا آرد کاملا در مواد کیک حل شود و گلوله نشود.اکنون مایه کیک ما آماده است.

مرحله چهارم :

سپس در ادامه در این مرحله ، یک قالب به شکل دلخواه را با روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک تهیه شده در مرحله قبل را کف قالب می ریزیم و کیک را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد که از 20دقیقه قبل گرم شده بود برای مدت 40 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد و با فرو کردن خلال دندان در یک از پخت کیک مطمئن می شویم.وقتی کیک پخت ان را از فر بیرون اورده و بعد از سرد شدن کیک را از قالب در می اوریم .

 موس کیک شکلاتی

مرحله پنجم :

سپس در ادامه در این مرحله سراغ تهیه موس شکلاتی می رویم ،برای این منظور زرده های تخم مرغ را داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با 75 گرم شکر با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا کاملا شکر در زرده تخم مرغ خل شود.

مرحله ششم :

سپس در ادامه در این مرحله ، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 1 قاشق غذاخوری نسکافه و 20 گرم کره و مقدار کمی وانیل را به مواد مرحله قبل یعنی تخم مرغ و شکر همزده ، اضافه می کنیم و با انها خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم :

سپس در ادامه در این مرحله ،سپس 1/5 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را داخل 1/2 پیمانه آب می ریزیم و ظرف ان را روی کتری گذاشته و به روش بن ماری حل می کنیم و به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم.سپس ان را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با ان خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم :

سپس در ادامه در این مرحله ،سفیده تخم مرغ را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا فرم بگیرد و سپس باقی شکر را به ان اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.سپس خامه را اضافه می کنیم و و 1 دقیقه هم می زنیم .در نهایت سفیده تخم مرغ را با زرده مخلوط می کنیم و مواد موس را داخل قالب می ریزیم و مدت 4 ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.